Tupac Blog

"Figyelj arra amit mondanak, ne csak bólogasd a fejed a beat-re, lesd a játszmát, és figyelj arra amit beszélek"

Megtalálsz itt is

Facebook Oldal

Partnerek

Egy eddig nem hallott interjú 94-ből

2013.12.07. 08:40 MCLetEmSee

Szinte hihetetlen hogy még mindig jön valami új egy olyan embertől, aki már 17 éve meghalt. Ráadásul úgy hogy pontosan leírja azt hogy 10-15 év múlva mi lesz vele. Ezt az interjút Benjamin Svetkey készítette egy márciusi napon 1994-ben, Hollywoodban. Pac ebben a bő 5 percben a jövőjéről beszél, a jelenéről, a médiáról, az őt körülvevő emberekről... stb. A felvételhez készült animációt a Blank on Blank-nek köszönhetjük, ami egy kicsit vicces, sajátosan rajzolja meg Pac szövegét.

 

 

 

 

 

 

[Egy étterem Hollywood-ban, 1994. Március]

Benjamin Svetkey: Mit gondolsz mi fog történni veled 15 év múlva? Hogyan látod magad 10 év múlva?

Tupac Shakur: Legjobb esetben: a temetőben. Nem is egy temetőben. A hamvaim szétszórva, elszívva a tesóim által. A legrosszabb esetben... Vagyis ez a legrosszabb. Ez a legrosszabb eset. Az a legrosszabb. A legjobb esetben: multimilliomos. Minden szarságot megszerezve. Érted miről beszélek? Mert bárhol máshol, ha fehér lennék, olyan lennék mint John Wayne. Érted? Valaki, aki felemelte magát a sarkantyúsaiból. A szegénységből. A jólétbe. Most már Janet Jacksonnal csókolózom. Filmezem. Úgy érzem magam mint egy tragikus hős egy Shakespeare darabban. Érted?

 

Nem vagyok igazán művelt, tudod? És nem vagyok igazán egy vallásos ember. De úgy gondolom hogy Isten szeretné hogy tegyek valamit. És ennek köze van a Thug Life-hoz. Tudod, ott szerves része szeretnék lenni, mint az utca eleme. Ahelyett hogy minket mindig lekapcsolnának, tudod. Védtelenség helyett, erővel.

Hát, az anyám egy nő volt, egy fekete nő. Egy magányos anyuka. Saját maga nevelte fel két gyerekét. Szóval ő sötétbőrű volt. Rövid haja volt. Senkitől sem kapott szeretetet, kivéve egy csoporttól, aminek a neve Fekete Párducok volt. Ezért volt ő egy Fekete Párduc. Mert én nem tartom magam teljesen, tudod, katonainak. Érted mit mondok? Egy thug vagyok, egy thug vagyok. És az én thug képem... a thug-ról a definícióm félig az utcai elemekből áll. Csak az utcai küzdelmekből. És félig a Párduc elemből. Félig a függetlenségi mozgalom. Mondván hogy önrendelkezést akarunk. Önvédelemből tennénk ezt és bármilyen eszközzel. Ez a családomtól jött és ez a Thug Life. Ez egy keveréke mindennek.

 

Benjamin Svetkey: Máshogy kezelnek az emberek? Azok az emberek akikkel felnőttél. Most hogy híres vagy.

Tupac Shakur: Ők egy gépben hisznek, Tupac-ban már nem. Már nem is ismernek. Ők már csak a gépezetet ismerik.

Benjamin Svetkey: Úgy érted a sajtó gépezetet?

Tupac: Ja.

Benjamin Svetkey: Fájdalmas ez neked?

Tupac Shakur: Uh-huh. Mindenki ki akar használni. Mindenki. Ettől a szinttől egészen az utca szintjéig. Vagyis kihasználnak minden szinten. Nincsenek barátaim. Nincs egy nyughelyem. Sosem alszom. Sosem csukom le a szemeimet. Borzasztó. El tudod képzelni milyen lenne neked nekem lenni, aki voltam és hogy azt mondják hogy megerőszakoltam egy nőt? És az egész világnak próbálsz szórakoztató lenni, azzal a gondolattal hogy te megerőszakoltál egy nőt. Maga a Pokol.

Benjamin Svetkey: Úgy érzed mintha a sajtó lehúzna téged?

Tupac Shakur: Tényleg lehúznak, mert sosem hazúdtam a sajtónak. Pont amennyi igazságot rakok az én munkámba, egy újságírónak is pont ugyanannyi igazságot kellene beleraknia a munkájába. Miért van nekem becsületem, nektek srácok meg miért nincs? Én nem egy kibaszott újságíró vagyok. Én egy thug vagyok!

Benjamin Svetkey: Gondolod hogy nyerni fogsz a bíróságon?

Tupac Shakur: Majd meglátom. Hiszek Istenben. Bármi történjen, meg kell hogy történjen. De én nem bírok élni egy cellában. Emiatt nem rabolok ki senkit. De amiért erre az útra raktatok és amiért nem tettem semmit, nem mennék végig azon az úton. Meghalnék a börtönben. És ezt akarják. azt akarják ha végigmennék mindezen. Aztán kijönni. De már eleve meghaltam. Nincs kreativitásom. Végem.

Van egy gép, amivel nem tudom mit kezdeni. Úgy hívják, a "Tupac Masina." És a média táplálja ebben az országban és szörnyeteggé tett, hogy az emberek csak... Azt mondják hogy egy bűnöző vagyok. Azt mondják gyűlölködő, gonosz, erőszakos szövegeket nyomok. Tudod, kész vagyok a rosszfiú lenni. Ők adták nekem ezt a munkát. Kész vagyok megkapni.

Benjamin Svetkey: Amikor Dan Quayle azt javasolta hogy az albumod le kéne venni a polcokról meg ilyenek, ha úgy vesszük, az volt a legjobb reklám amit kaphattál az albumodhoz.

Tupac Shakur: Én nem úgy látom mint a "legjobb reklámot amit kaphattál." Ki szeretné az ország Alelnökét amiben élsz, az országot amit kész vagy megvédeni, hogy azt mondja a zenéd nem passzol anélkül hogy belehallgatott volna az albumodba? Anélkül hogy ismerne vagy találkozott volna veled. Miért tesz ilyet? Hogy hangosan belekiabálja ezt a levegőbe?

Benjamin Svetkey: Szóval megbántott ez?

Tupac Shakur: Szétzúzott. Szét.

Benjamin Svetkey: Tiszteled Dan Quayle-t?

Tupac Shakur: Nem, csak a kormányt tisztelem. Egy kis tisztelettel a kormány mondjuk, tudod, hogy tehetne ilyet? Érted mit mondok?

Benjamin Svetkey: Példaképnek látod magad?

Tupac Shakur: Nem. Én igaznak látom magam. Mintha, mondjuk, ha én lennék az Elnök felelősségteljes lennék, mert emberek raktak oda. Ide most engem senki sem rakott. Csak megveszik az albumaimat. Nem vennék meg az albumaimat, ha nem lennének jók. Az vagyok aki vagyok az albumomban.

 

Benjamin Svetkey: Van bármi ami kényelmet jelent neked mostanában?

Tupac Shakur: Nemrég Madonna eljött hozzám. Madonna, um... Találkoztam Madonnával. Ő egy támogatóm.

Benjamin Svetkey: Milyen volt? Beszélnél erről?

Tupac Shakur: Azt mondta: "Úgy kezelnek mint az Antikrisztust és én is keresztül mentem ezen azelőtt és csak a barátod szeretnék lenni."

forrás: blankonblank.org

 

comments powered by Disqus

komment

Címkék: élet interjú halál rajz 1994 animáció március interview magyarul hollywood 2pac kiadatlan makaveli magyar felirattal tupac amaru shakur

A bejegyzés trackback címe:

https://tupac.blog.hu/api/trackback/id/tr285679324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása