Tupac Blog

"Figyelj arra amit mondanak, ne csak bólogasd a fejed a beat-re, lesd a játszmát, és figyelj arra amit beszélek"

Megtalálsz itt is

Facebook Oldal

Partnerek

Az ex-feleség, Keisha Morris

2012.02.28. 12:15 MCLetEmSee

Ez az interjú tavaly készült, amikor az XXL Magazin megemlékezett 2Pac halálának 15-ik évfordulójáról. Abban a kiadásban 2Pac több ismerősével, családtagjával is készült interjú (pl. az édesapjával). Most 2Pac egykori feleségével készült interjút olvashatjátok, illetve egy rövid videóinterjú 1997-ből. Hosszú cikk, de megéri.

 

A Szerelem nem elég: 2Pac ex-felesége, Keisha Morris

 

Keisha Morris-nak kevés fenntartása van. Miközben készülődik az XXL fotózására, a New York City stúdióban, egy esős júniusi délutánon, a picurka, karamell bőrszínű 38 éves hölgy helyet foglal egy széken, egyenes arcú és nyugtalan. Tupac Shakur első és egyetlen felesége nem csinált egyetlen interjút sem 2003 óta, az életrajzi film, Tupac: Resurrection (Simon & Schuster) óta, amiben úgy érezte igazságtalanul ábrázolták. Pedagógusként, mesterfokozattal és két gyermek édesanyja, New York-i lakos, ugyanúgy azt érzi hogy a világ elmozdult az intenzív életéből amit megosztott 'Pac-kal, régen mikor 20-21 éves volt.

A kettő N.Y.-ban találkozott, 1994 nyarán, miközben Keisha a John Jay Főiskolára járt, Kriminológus szakra és tanácsadóként dolgozott. 2Pac már kiadta két első albumát, a 2Pacalypse Now-t és a Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z.-t és szerepelt filmekben Juice (Hosszú Lé) és Poetic Justice (Hazug Igazság). A Me Against the World albumot vette fel és egy jelentős jogi dráma közepében volt, szexuális bántalmazással vádolták és jogellenes lőfegyver birtoklásával. Később bűnösnek találták a szexuális bántalmazásban és négy és fél év börtönbüntetésre ítélték, amiből 10 hónapot ült le.

Morris azonnal belecsöppen a rap zene egyik legvitatottabb új sztárnak a zaklatott életébe. Összeházasodott 'Pac-kal miközben ő rácsok mögött volt a N.Y.-i Clinton Javító Intézetben; házasságukat érvénytelenítették 10 hónappal később. A kettő kapcsolatban maradt az utolsó napokig, 'Pac Las Vegasi, 1996. szeptemberi meggyilkolásáig. Most, a szeretett MC eltávozásának 15-ik évfordulója előtt három hónappal, eldöntötte, hogy véget vet némaságának és elmondja, még egyszer utoljára, milyen volt Tupac egyetlen egy “Mrs. Shakurjának” lenni —Mariel Concepcion

XXL: Hogyan találkoztál Tupac-kal?

Keisha Morris: 20 éves voltam amikor találkoztunk, a Capitolban [nightklub]… Táncoltunk és párszor beszéltünk. Mindig valami jogi problémákon ment keresztül akkoriban, és azt mondtam neki hogy csak vigyázzon azokkal az emberekkel akik vannak körülötte és remélem hogy minden jól fog működni… Láttam egy hónappal később a Tunnelben [még egy nightklub], és… emlékezett az egész beszélgetésre… Azt mondta nekem hogy egy hónapja keres—végik keresett minden nightklubban. Vissza próbált hívni a hotel szobájába. Úgy voltam vele, “Nem, ez nem fog megtörténni.” Megadta a számát, és én megadtam neki a házszámomat. Túl drága volt egy mobiltelefon akkoriban, így odaadta a SkyPager-ét. Másnap mennem kellett dolgozni… és ő felhívott mikor hazaértem. Tisztára megsokkolt! Attól a naptól kezdve kezdtünk el beszélgetni.

A szexuális visszaélés megvádolása előtt vagy után találkoztál vele?

Utána. Tudtam hogy tanúvallomásokon ment keresztül. Ezért kezdett velem maradni New York-ban. Volt egy hotelje, de velem maradt. Nem tudtam [mi történt]. Nem voltam a szobában. A közelében sem voltam. Tudtam hogy azt állítja hogy nem volt semmi köze az egészhez. Nem akartam látni ahogy börtönbe megy valami olyanért amiről azt mondja hogy nem ő volt. Az ilyesmit nehéz megélni akárkinek is. Nem tudtam hogy mit higgyek. 20 éves voltam. Nem tudtam hogy mi történik. Persze a szüleim nem szerették volna hogy belemártsam magam ilyen dolgokba. Jó lánynak lenni, nem tudni semmiről. Izgatott voltam. Ez megtanított pár dologra. Megcsinálnám most újra? Egyáltalán nem. De abban az időben, fiatalon, nem tudhattad.

Mi marasztalt?

Mert megismertem. Egyszer azt mondta nekem, “Bármihez hozzányúlok, tönkreteszek, besülök. Nem akarom hogy része legyél ezeknek a dolgoknak. Nem akarom hogy bántódásod essen. Nem akarom hogy sérülj, vagy bármi ilyesmi. ” Nehéz volt, mert amikor törődsz és szeretsz valakit, azon a ponton, mit csinálnál? Elsétálsz?

Mielőtt Tupac börtönbe vonult, megkérdte a kezed, aztán ti ketten összeházasodtatok két hónappal azelőtt hogy a börtönbe ment.

Csak nem éreztem úgy hogy Oké, most [hogy] te valószínű börtönbe mész, nem tudom hogy egyáltalán akarok-e részese lenni ennek az egésznek vagy foglalkozni ezzel. 1995. április 29-én házasodtunk össze. [Neki] olyan volt mintha, “Nem akarom azt mondd hogy te a barátnőm vagy. Azt szeretném ha az emberek komolyan vennének téged és tudják azt hogy a feleségem vagy.”

Milyen gyakran látogattad?

Azt akarta hogy minden nap látogassam meg, így ki tudott jönni a cellájából. Nehéz volt. Annyira drámai folyamat volt, mintha, Oh, Istenem. Féltem csinálni. De, tudod, megcsináltam. Ha én nem tudtam ott lenni, biztosítottam hogy valaki más ott tudjon lenni.

A felbontottátok a házasságot 10 hónappal később—nem sokkal azután hogy ki került a börtönből. Mi történt?

Azt gondoltam hogy a dolgok megváltoztak, hogy ő megváltozott. A dolgok nagyon megváltoztak amikor óvadékot kapott, és úgy éreztem rám már nincs szükség. Nem volt egy jó érzés. Mintha, Oké, persze nem tudhatod olyan fiatalon. De úgy éreztem mintha, Wow, oké, vége van. Mintha, Oké, nincs rád már szükségem. Kikerülök. Ennyi.

Tudod, visszagondolva, nem is voltak házastársi látogatások vagy hasonlók. Egyszerűen csak vicces ahogy az emberek annyiféle dolgokat beszélnek össze—és ez olyan, mintha meg sem történt volna, hogy nem is igaz—és kitalálnak mindenféle történeteket feleslegesen.

Szóval az emberek alapvetően azt mondják, 'Pac csak azért vett el, hogy legyen házastársi látogatás, de azok nem is voltak megengedettek? És te tényleg egy mentális és érzelmi támasz voltál neki?

Ez nem is kérdés. A helyzet az, hogy mi nem is csináltunk ilyet. Ő nem csinált volna ilyet és én sem. És ezt mondanák az emberek.

Milyen volt a kapcsolat köztetek, miután a házasság felbomlott?

Olyan volt mintha, tudod, tovább lépni, tovább léptem, így van. De érdekes módon még mindig hívna és hagyna üzeneteket és azt mondaná, “Hallgasd meg ezt a dalt,” vagy “Hogy vagy? Tupac az.” Mindig megtartott, mintha, “Minden rendben lesz.” Emlékszem kifejezett azt mondta, “Most még nem érted meg, de később meg fogod érteni,” mert mindig volt egy olyan érzése hogy mi még össze fogunk jönni. Emlékszem rá, amikor azt mondta nekem hogy nem akar megsebezni. Nem akarta hogy engem bántás érjen bármiféle módon, ami körülötte volt, így inkább békén hagyott. Megsérültem? Igen. Úgy éreztem hogy kihasználnak? Igen. De már megértem. Dühös vagyok? Egyáltalán nem. De amikor fiatal vagy, annyi dolgot művelsz. Tudod milyen az amikor annyiszor elmondják a szüleid hogy ne csinálj valamit, és az ellenkezőjét teszed? Ezek az életfeladatok. Csábítóak. Ismertem Tupac-ot. Senki nem veheti ezt el tőlem. Igazán ismertem, és ő soha nem bántott volna.

Nem érezted hogy Oh, ő csak biztonságot akart amíg börtönben volt?

Dehogynem. Nem volt addig részem megismerni sok embert aki börtönben volt, de persze szeretnének beszélgetni. Ne felejtsük el, én voltam az, aki alapvetően megállította az életét, amíg ő börtönben volt. Közelebb kerültem hozzá. Biztosítottam hogy jártam látogatásokra. Biztosítottam hogy megkapja a csomagjait. Nem küldhetsz csak úgy egy csomagot a börtönbe. Be kell menned a boltba és a boltnak kell elküldenie a csomagot a börtönbe. Olyan volt mintha a napom körülötte forgott volna és amire szüksége volt. Szóval amikor közeledett szabadulásának a napja, olyan volt mintha, Ja, oké, nincs már rád szükségem. És az fájt.

Nekem nem kellett tőle soha semmi. Csak a barátja szerettem volna lenni, valaki akiben bízhat, valaki aki miatt nem kell aggódnia, hogy kibeszéli az üzleti dolgait a médiának vagy ilyesmi. Én őszintén, tisztán ott voltam neki. Amikor kiszabadult a börtönből, én akkor nyaraláson voltam mikor ez megtörtént. És amikor megtudtam hogy kiengedik, ő nem is szólt. Fel kellet hívnom a börtönt hogy megtudjam mi is történik. Ő nem mondta el. Valójában L.A.-ben voltam akkoriban. És ami történt amikor meghallottam hogy ő kiszabadult, és nem hagyhatta el New York államát, visszarepültem a biztonság kedvéért ha szüksége lenne valamire. És a családjának egy tagja odajött hozzám és azt mondta, “Elhozzuk a cuccát. Megvolt a 15 perc hírneved. Most átvesszük innentől.” Ki sem tudom fejezni a fájdalmat.

De valahogy ti mégis megtartottátok a baráti kapcsolatot ezek után?

Mm-hmm. Olyan volt mintha, “Hé, Keish, mi a helyzet?” Mintha minden renden lenne. Mintha mise történt volna. Mintha nem maradt volna ki semmi. Fel vette a telefont és úgy csinált mintha semmi nem történt volna meg. Mintha, “Oh, Keish, mi a helyzet?” Én meg, “Várj, mi van? Vegyük át ezt. Had tekerjük ezt vissza.”

Mikor volt az utolsó alkalom amikor ti egymást utoljára láttátok, mielőtt még meghalt?

Eljött New Yorkba.Hallottam hogy itt van, de nem próbáltam elérni. Mikor hazajöttem munkából, hagyott egy üzenetet hogy, “Keisha, New Yorkban vagyok. Hívj fel. A Hotel Nikkoban vagyok. Szeretném ha lejönnél.” Én meg úgy voltam vele, Kezdődik. Láttuk egymást ezelőtt, de ez volt az utolsó alkalom amikor életben és egészségben láttam. Úgy voltam, Oh, ne, ne megint. Fél órán keresztül telefonáltunk. Én meg, “De miért? Elváltunk. Nincs ami összeköt minket.” Ő meg, “Te mindig is Mrs. Shakur leszel.” Én meg, “Oké.” A sok hízelgés után, a díjátadó után, az MTV Díjátadó volt, elmentek a Hotel Nikkoba. Kinyitotta az ajtót és azt mondta, “Mi a helyzet? Jól nézel ki.” És beszélgettünk. Furcsa volt. Beszélgettünk, de mégsem beszéltünk. Inkább olyan volt, mintha ő csak azt akarta volna, hogy lefeküdjek, és ő elaludt. Semmi intim, semmi olyasmi. Csak olyan volt mintha ő csak le akart volna pihenni, és elaludt. Felkeltem reggel; még aludt mikor elmentem.

És mikor volt ez, mielőtt megölték?

Pár nappal előtte. És a következő dolog amit hallottam hogy rálőttek Vegasban. Ami azt illeti, elment L.A.-be, és L.A.-ből azt hallottam elmegy Vegasba. Beszéltünk volna, mert azt mondta volna, “Miért nem ébresztettél fel, mielőtt elmentél?” Én meg, “Nem, olyan békésen aludtál, és azt akartam hogy pihenj.” És ennyi lett volna. De ha többet tudtam volna, azt kívánom bárcsak felébresztettem volna.

Hogy érzel azzal a ténnyel kapcsolatban hogy 15 év telt el a halála után és az emberek még mindig ünneplik?

Ezért fontos ez. Nem akartam bármiféle médiában szerepelni. Oké, elmondtam amit elmondtam. Vége. Tovább léptem az életben. Megvannak már a saját dolgaim az életemben. De ez lényeges, mert fontos az emlékét életben tartani és tanítani az embereket, a fiatalabb generációt, akiket érdekel, akik kíváncsiak, akik része akarnak lenni ennek az iparnak, hogy visszanézzenek azokra az emberekre akik elkezdték, hogy láthassák most hol tart és hogy a hip-hop eltűnt.

forrás: http://www.xxlmag.com/features/2011/09/love-is-not-enough-tupacs-wife-keisha-morris-excerpt-from-the-sept-2011-issue/

 

Ez az interjú 1997-ben készült, egy évvel 2Pac halála után. Valószínű hogy ez az első szereplése Keisha-nak a médiában.

 

 

komment

Címkék: interjú xxl rap kiadás wife morris amaru 2011 szeptember tupac hip hop magazine 2pac felesége shakur makaveli keisha

A bejegyzés trackback címe:

https://tupac.blog.hu/api/trackback/id/tr924211852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása