Tupac Blog

"Figyelj arra amit mondanak, ne csak bólogasd a fejed a beat-re, lesd a játszmát, és figyelj arra amit beszélek"

Megtalálsz itt is

Facebook Oldal

Partnerek

Napoleon: Life of an Outlaw (Dokumentumfilm)

2013.01.22. 13:29 MCLetEmSee

 

 

Ez az év elég sokat fog adni, nekünk, 2Pac rajongóknak. Tegnap megjelent (digitális formában letölthető) az egykori Outlaw, Napoleon dokumentumfilmje (Ami február 19-én fog DVD-n megjelenni). Pár hónapja jelent meg életrajzi könyve, amit volt szerencsém elolvasni.

Mutah Wassin Shabazz Beale, ismertebb nevén Napoleon mára már az Iszlám közösség tagja. A könyvben leírja hogyan ismerkedett meg a rap zenével, 2Pac-al és később az iszlám hittel. Már a könyv elején megdöbbentő dolgokról ír...

Gyermek volt, alig 3 éves, amikor hidegvérrel meggyilkolták szüleit. "A gyilkosság után, én és a testvérem a házban voltunk szüleink holttestével 24 órán keresztül... Emlékszem még gyerekként, harapdáltam anyám hogy felébresszem..."

Később Mutah és testvére a nagyszüleihez került. A gettóban, munka és kilátások nélkül, a még gyerek Napoleon az utcán élt, drog dílereket szórakoztatva rapjével, akik pénzt adtak dalszövegeiért cserébe. Így találkozott Tupac Shakurral is, aki kérte hogy nyomjon el neki pár sort... és 2Pac-nak tetszett. Mutah és Tupac nagyon gyorsan összebarátkoztak, később szinte testvérek lettek. Tupac mellett felgyorsult az élete. "Privát repülők, buli minden este... királyokként éltünk... nem számítottunk arra hogy ez az élet valaha is véget ért, nem gondoltuk hogy ez az élet ilyen drasztikusan hamar véget fog érni"


1996. szeptember 7-én Napoleon kapott egy hívást Yaki Kadafi édesanyjától,rálőttek 2Pac-ra. "Nem akartam elhinni... az első ami eszembe jutott hogy, egyszer már rálőttek 5-ször, fel fog épülni, kijön és majd milliókat fog eladni újra... de amikor megláttam a kórházban... akkor már éreztem hogy nem fog tudni felépülni..."

Tupac halála után, mint sokan Pac baráti köréből, Napoleon sem tudta merre induljon. "Volt egyszerre 3 házam, rengeteg pénz jött be, de egyszerűen nem volt bennem a boldogság... ezért kerestem az utamat hogy megtaláljam... ékszer, kocsik, lerészegedések... de ezekben a dolgokban nem találtam meg" "Egy nap amikor befelé tartottam a stúdióba, annyira részeg voltam hogy majdnem halálra vertem a saját öcsémet... konkrétan annyira összeverekedtünk hogy majdnem megöltem a saját testvéremet..." Napoleon sokáig tengett ebben az életstílusban: verekedések, alkohol, fű... aztán egy nap jött egy ismeretlen "testvér".

Mutah egy verekedésben vett részt és odajött egy muszlim "testvér" aki leállította a bunyót és azt mondta neki: "Képzeld el ha holnap felkelsz józanul... és rájössz hogy megölted a testvéredet... hogyan éreznéd magad?"
És ekkor kezdett Napoleon megismerkedni az iszlám hittel...

Az Outlawz Tupac halála után tovább zenélt, őrizve Pac örökségét. Az Outlawz 40 millió albumot adott el világszerte.

2002-ben Mutah abbahagyta a zenélést és az Iszlám közösség tagja lett. Máig utazza a világot és motivációs beszédeket tart. Sokáig szenvedett Tupac halála után, nem találta meg azt a bizonyos irányt, ami a boldogsághoz vezet, az iszlám hit neki egyfajta "iránytű" lett és azóta boldogan él feleségével és gyermekeivel.

Mutah hiába hagyta abba a zenélést, ő mindig Napoleon marad nekünk... Örülök hogy megtalálta a boldogságot és tisztelet azért hogy annak ellenére hogy az iszlám hitet követi, még mindig ápolja Tupac örökségét és nem feledi el múltját.

Részlet a Life of an Outlaw című számból, 2Pac-al:

"Eh, Noble.
Mi van, nigga.
Meghalnál értem, nigga?
Igen.
Ölnél értem?
Nagymamámra esküszöm, nigga."

 

forrás: http://www.lifeofanoutlaw.com/

komment

Címkék: könyv ismertető életrajzi magyarul dokumentumfilm napoleon 2pac makaveli tupac amaru shakur life of an outlaw

A bejegyzés trackback címe:

https://tupac.blog.hu/api/trackback/id/tr395034207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása